tirsdag 2. februar 2010

Ledelse av læringsprosesser i det digitale klasserommet

I morra deltar jeg på Kongsberg-konferanse 2010. Det er et spennende program med forelesninger fra Arne Krokan, Rune Krumsvik og Thomas Nordahl - samme emne alle tre, nemlig overskrifta på dette blogginnlegget. Dette blir etterfulgt av debatt der bl a disse tre også deltar, men med et utvida panel - et spennende opplegg (ros til initiativtaker Kirsti Slettevoll). Det vil være mulighet for deltakelse i plenumsdebatten via Twitter (#KK10). Her kan du også følge med på hva som skjer under konferansen.



Etter lunsj er det mange parallellsesjoner, mye å velge i, blant mange ulike fag og emner. Sjøl skal jeg bidra på ledersesjonen som blir en oppfølging at formiddagens tema, men nå med fokus på skoleledernes rolle, hva kjennetegner en god lærer i det digitale klasserommet? hvilke konsekvenser får de konklusjonene vi evt trekker for skolelederne? hva slags digital kompetanse bør skoleledere ha? hvordan bør skolelederne arbeide for å komme dit? Dette er noen av spørsmålene vi reiser, og forhåpentligvis vil vi få i gang en fruktbar debatt omkring disse spørsmålene. Jeg gleder meg :-)

På ettermiddagen og dagen etter er det samling i BFKs IKT-forum med et respektabelt program. Mange gode foredragsholdere her, bla Arne Olav Nygard og Eva Bratvold. Jeg og andre London-farere skal snakke litt om årets tur til BettShow, og denne filmen vil nok bli vist:


Jeg håper også å få skrivi noen referat fra andres innlegg i bloggen her i løpet av onsdag ettermiddag og torsdagen. Da vil også slidsene og annet stoff fra vår presentasjon bli lagt ut.

1 kommentar:

  1. Takk, men skolen med rektor og programkomite i spissen har æren for program og gjennomføring. Idear oppstår oftast i samspel med andre...:) Ellers eit kjempegodt innlegg, dette.

    SvarSlett