tirsdag 7. oktober 2008

Kalender i Google

Jeg har begynt å bruke Googles kalender. Fram til nå har min bruk av arbeidskalender vært ganske tilfeldig, og jeg har f eks aldri brukt Outlook - så jeg kjenner ikke til fordeler / ulemper med den. Men uansett vil jeg skryte litt at Googles kalender:
1) Den er veldig enkel å bruke
2) Du kan ha så mange kalendere du sjøl vil (sjøl har jeg en for jobb, en for gjøremål og en for privat)
3) Du kan få varsling pr e-post, pr sms og/eller som pop-up på din datamaskin
4) Kalenderen kan lett legges inn i f eks Netvibes, hvis du har side der.
5) Du kan koble din(e) kalender(e) sammen med andres - dette gjør vi på skolens IT-avdeling slik av vi veit hvem som er på jobb når, og hvor. Du gir tillatelse til hvem som ser din kalender.
6) Du kan ha offentlige kalendere som alle kan se, jeg har lagt ut skolens Årsplan som kalender. Dette medfører at du kan lese Årsplanen pr uke, pr måned eller med agendavisning. Du kan også koble Årsplanen opp sammen med din egen kalender - eller legge til det som gjelder deg i skolens Årsplan inn i din egen kalender

Dersom du i dag ikke bruker elektronisk kalender - eller ikke er fornøyd med den du bruker - vil jeg anbefale deg å ta i bruk Googles kalender!

Dette blir mye skryt av Googles kalender...... men veit du om negative sider ved kalenderfunksjonen, eller flere positive sider: skriv inn kommentar her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar