fredag 5. februar 2010

Ledelse av læringsprosesser i det digitale klasserommet 2

Da er Kongsberg-konferansen over, og økta jeg beskreiv i forrige innlegg vel blåst. Mye interessant på konferansen, plenumsøkta med Krokan, Krumsvik og Harboe (vikar for en syk Nordahl) + debatten i etterkant er vel dokumentert bl a i Eva 2.0s blogg (du finner oversikt over de ulike referatene i venstre meny litt nede i bloggen).

Økta for ca 70 skoleledere synes vi gikk bra også. I tillegg til innføring i rss (Netvibes) og bokmerking (delicious) med bibliotekarene Siv-Marit Ersdal og Birgithe Schumann-Olsen hadde vi diskusjon om hva som kjennetegner en god lærer i det digitale klasserommet, og hva dette har å si for oss skoleledere. Dette er oppsummert i to tankekart som er lagt i BFKs Digital ledelseswiki, der har jeg også lagt peker til Eva 2.0s liveblogging fra seansen. I siste del av økta gikk Kirsti Slettevoll gjennom hvordan fylkets skoleledere (i alle fall de som er med på fylkets opplegg) bør arbeide utover våren. Dette kan du også lese mer om på wiki'en det refereres til over.

Lenke til forrige innlegg (rett før Kongsberg-konferansen)

Direktelenker:
Tankekart - kjennetegn på en god lærer i det digital klasserom
Tankekart - konsekvenser for skoleledere
Referat fra ledelsesdiskusjonen
BFKs Digital ledelseswiki
Eva 2.0s blogg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar